Kelopahta

Kelopahdan kelohonkainen kämppä sijaitsee Sodankylästä pohjoiseen noin 74 km Porttipahtaan altaan rannalla Siltaharjun rantakaava-alueella. Kämpän pihaan pääsee autolla. Moottorikelkkareitti lähellä. Lähistöllä on muitakin mökkejä.

Kämpällä sähköt, juokseva vesi, peruslämpö, suuri takka, sisä WC ja televisio. Keittiö: astianpesukone, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin ja kattava astiasto. Sauna ja pukuhuone omassa osastossaan,  parvi ja kaksi erillistä makuuhuonetta.

Ulkona tilava keittokatos tulipaikkoineen, liiteri, hirvennylkyorsi, koiranhäkit (4kpl).

Huom! Seuran venettä ei enää kämpällä ole.

Tilaa noin 10-12 hengelle. Järjestetty jätehuolto ja tien lumityöt. Saunaa ja keittiötä uusittu syksyllä 2010. Vuonna 2015 kämpälle on uusittu lämmitysjärjestelmä sekä asennettu uusi takkasydän. Jätevesijärjestelmä on uusittu vuonna 2016.

Porttipahta on hyvä taimenen ja hauen uisteluvesi. Myös erittäin suurta ahventa löytyy. Verkolla etupäässä siikaa, ahventa ja haukea. Pilkillä ahventa ja jokisuista harjustakin. Ympärillä laajat marjastus-, retkeily- ja metsästysmaat. Siltaharjun kalasatamassa veneenlaskupaikka betoniluiskalla. Lähin kauppa ja ravintola Vuotsossa noin 15 km:n päässä. Lähin kahvio ja matkamuistomyymälä noin 1 km:n päässä. Kiveliönkala -kalamyymälään 6 km (kahvio, savustamo, majoitusta). Saariselälle noin 50 km.

AJO-OHJE KÄMPÄLLE:

Sodankylä-Peurasuvanto-Siltaharju-Kelopahta. 4-tieltä käännytään Siltaharjun kalasatamaan Siltaharjuntielle, josta seuraavasta oikealle Verkkotielle ja sitten vasemmalle Virvelipolulle. Kelopahta on viimeinen rakennus oikealla, Virvelipolku 43.

METSÄSTYS- JA KALASTUSLUVAT:

Metsähallituksen metsästys- ja kalastusluvat voi hankkia eraluvat.fi nettisivulta.

Kitisen pääuomalla Kokkosnivan voimalaitospato - Porttipahtaan voimalaitospato yhtenäinen viehekalastuslupa-alue, löytyy Sodankylän kalastusalueen nettisivuilta.