Kaitajalampi

Kaitalampi tai sodankyläläisittäin Kaitajalampi sijaitsee Unarinjärven itäpuolella Marjavaaran kupeessa. Kaitajalampi on suosittu pilkintäpaikka ja mahdollisuus on saada suuriakin siikoja. Tontti on seuran oma. Puolitoistakilometrinen 37 ha:n Kaitajalampi on vuokrattu Metsähallitukselta.

Kämppä on 1960-luvun alussa paikalle siirretty kuistillinen yksihuoneinen 5x8 metrin hirsirakennus. Kämpän lämmitys kamiinalla. Kämppää on peruskorjattu kesällä 2008. Tulisijojen hormit on uusittu vuonna 2017.

Kämpällä on yöpymispaikat neljälle hengelle patjoineen, kaasuhella, aurinkokenno+akku (2021) valot ja täydellinen kalastuskämpän astiasto. Kämpän yhteydessä on sauna.
Pihapiirissä on liiteri-varasto, laavu, kaivo, maakellari, ja kalanperkuupaikka. Laiturin päässä on kaksi venettä ja savustuspönttö. Omia verkkoja saa käyttää.

AJO-OHJE: Unarin kylästä käännytään kohti Tiaista ja heti Meltausjoen ison sillan jälkeen käännytään vasemmalle kohti Nikkisen taloa (Lahnalahti). Tämän jälkeen kaikissa selvissä risteyksissä oikealle, kunnes tulee vastaan lukossa oleva puomi. Toinen saamistasi avaimista sopii puomin lukkoon. Vielä jatketaan yksi kilometri ja lammesta laskevan puron jälkeen saavutaan risteykseen, josta oikealle 500 m kämpälle pihaan saakka autolla. Talvella tie on aurattu asuttuun Nikkiseen, jolloin on mentävä hiihtäen tai tienpohjia pitkin moottorikelkalla loppumatka noin 2,5 km. Yleensä järvelle menee kova kelkkajälki.

HUOM! Kämppää EI vuokrata seuran ulkopuolisille henkilöille!

Muista palauttaa avain viipymättä! Postiluukku Simonen Oy takapihalla, liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella.