Kalajaosto

Olli Mattila ja taimen Porttipahtaalta v.2002
Jorma Kaaretkoski Inarin Tuulispääjärvellä SM-rautupilkin 2. sija

Kalajaosto järjestää vuosittain kaikenlaisia kalastustapahtumia ja -kilpailuja sekä osallistuu SM- ja PM-tason kalastuskilpailuihin. Opastaa ja kouluttaa kaikenikäisiä kalastusharrastuksesta kiinnostuneita. Aiheina ovat kalastuskoulutus, onki- ja viehekalastus, vetouistelu, pilkki- ja talvikalastus sekä muuta kalastukseen liittyvää

Tekee virkistyskalastusta edistäviä esityksiä, lääni- ja valtakunnantasolla kuitenkin seuran myötävaikutuksella. Opastaa ja kouluttaa "kalakummitoiminnalla" nuoria kalastusharrastukseen. Koulutus suunnataan 7 - 15 vuotiaille.

Opastaa seuran jäseniä hoitokalastuksessa, kalstuskilpailuissa, kalankäsittelyssä, kalojen hyötykäytössä sekä kalastusvälineiden valmistuksessa. Edustaa seuraa Lapin Vapaa-ajankalastajissa sekä Suomen Vapaa-ajankalastajissa (hallitus, kilpailu- ja koulutusjaosto), Sodankylän ja Lokka-Porttipahdan kalastusalueissa.

Seuran jäsen, mikäli olet kiinnostunut virkistys- ym. kalastuksesta, tule mukaan toimintaan.Vaikka et olisi kiinnostunut kalastuksesta voit silti tulla mukaan tekemään talkoopäiväsi jaoston toiminnan puitteissa, vaikkapa Kaitajalammella.

Jos et ole seuran jäsen, liittymällä jäseneksi saat monipuolisen lisän harrastuksiisi sekä jäsenetuja lääni- ja valtakuntatasolla.